Äntligen fredag

Fredagskväll och det blåste massor.

Jag har haft stallet helt själv de sista dagarna. Det är ju bara mina hästar där så det är ju helt rätt att jag tar det. Att fodra morgon innan jobbet är lite småjobbigt men kvällsbiten fungerar bra.

Lilla och jag gjorde ett försök att tackla de däringa vattenpölarna. Hon tycker att de är läskiga och vill gå runt dem.
Jag funderar på vad det kommer att innebära när det står vatten på innerspår på travbanan och tycker att hon nog bör komma över det där ganska snart.

På ett ställe i Warren-Haistings finns det två vattenpölar i kanten på vägen som är döjobbiga att gå emellan.
Vi hamnade vid en stor pöl tillsist som var jobbig delux att ta sig förbi. Jag tyckte igenom och tyckte inte.

Slutligen kom hon i och överlevde. Tur att jag hade stövlar på mig säger jag. ;)

Hisan fick sig en duvning i ridhuset. Tydligen var vi de ensamma om att tycka att det var en bra idé att träna en fredagskväll.

Härligt att ha hela det stora ridhuset för sig självt.

Jag har ju ridit ganska ofokuserat de senaste veckorna och det hade jag att jobba igenom nu. Det tog ca 40 minuter att vända koncentrationen mot mig och att få en avslappnad häst.

Nu kom vi ju till ridning och på slutet jobbade Hisan fint. Det är suveränt med speglar när man rider själv sådär. Vad som kan kännas ok är inte alltid det när man ser det från sidan.

Hisan var först trög, sedan springig men på slutet fick jag honom att jobba och det såg ut som jag ville när jag kikade till i spegeln.
Idag fortsätter vi att jobba vidare på samma spår. I morgon skall vi sedan rida pay & cross så då blir det livat värre.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0