Stallet fullt

Idag kom stallägarens häst tillbaka från betet så nu är stallet fullt.

Det skall bli skönt att de är tre för när mina går själv verkar de fästa sig för mycket vid varandra. Det är suveränt att de går bra ihop men när den ena står och brölar i stallet för att den andra går ut till spolspiltan utanför blir det lite väl bra... och när man då skall göra något mer seriöst... ja ni kan ju gissa själva.

Hisan känner ju stallägarens häst sedan tidigare så jag var inte orolig för ihopsläppet och jag hade rätt.

Men sedan skulle jag rida Hisan och då blev det lite mycket för stackars Lilla att bli lämnad med en stor ny tant så båda de andra fick stå inne och vänta medan jag red.

Det borde släppa på någon dag det där. Men Lilla är ju bäbis så då får sådana saker ta lite tid.

Hisan var spänd till en början idag men det släppte jättefort i jämförelse med tidigare.

Vi kom bra till ridning även om jag bara trimmade i 30 minuter.

I veckan får jag se om jag kan få till en hoppträning för Jönsson eller Pantsu. Träningarna för Tord ligger nere tills vidare. Vi har ingen plats att vara på och det är svårt att få komma till i privata ridhus... med all rätt i och för sig. Och i de stora ridhusen finns där inga tider.

Nåväl, i morgon åker jag till Stockholm över dagen så det blir hästfritt för mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0