Dax att sko

Jag tror bestämt att det nu är dax att slå på små pjux på Lillas tassar.

Idag visade hon att hon var motig när vi var ute. Jag har ju inte behövt verkar henne sedan vi flyttade från betet. Hovslagaren har kollat på henne med det har inte funnits något att ta. I och med att vi har börjat trava lite mer så slits hovarna snabbt så nu är det dax.

Jag antar att även hovslagaren vill fira jul så vi får väl se när han vill komma. Lysande tajming som vanligt med andra ord. ;) Tills vidare ligger alltså hennes träning på is.

Hisan fick gå dubbelt pass idag. Först en sväng i ridhuset och sedan en liten runda med Lilla.

Han kändes fin men jag har mest ridit ut och det märktes. I morgon blir det ändrig på det i och med att det bara är han som skall träna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0