Taggade

På fredagskvällar är jag sällan sugen på att rida. Det är lite samma sak på måndagar men det är lite lättare att motivera sig då.

Så vila i fredags.

I dag var det inte tal om vila för någon. Jag var uppe och morgonfodrade. Medan hästarna åt passade jag på att göra storrengöring i stallet.
Alla lädergrejer blev putsade. Det var inte igår som jag gjorde det sist om man säger så.

Lite fix hann jag med på släpet också.

Därefter blev det 40 minuters tur för båda hästarna.

Lilla var taggad idag och taktade bredvid Hisan med svansen i vädret.

Hisan var också i gasen och jag fick försöka lugna ner honom lite. När det väl blev galopp kunde han inte hålla sig från att sparka bakut lite grann. Lilla taggade till lite av detta dessutom så det blev även lite galopp för henne.

Jag har dessutom hunnit med att tvätta bilen. Inte en dag för tidigt... Men jag måste bara säga att svart är ingen bra bilfärg. Den blir aldrig riktigt ren... *suck* Men läderklädslen blev insmord i vart fall, en så där 6 månader efter att jag köpt smörjet... bra där!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0