Ett vårtecken

Förutom att det inte är bäckmörker när jag går från jobbet då, vilket är härlig. Än hinner jag inte rida innan det blir mörkt, men det kommer snart. :D

Idag har jag kunnat rida på ridbanan i stallet för första gången detta året. Fantastiskt och underbart.

I natt har det stormat. Både Fredrik och jag vaknade av alla oljud ute som kom av möbler som kasade runt på balkongerna och vinden som slog mot fönstren. Störd nattsömn ger trött Hisan-matte. Jag funderade allvarligt på att strunta i att rida men i och med att ridbanan nu var snö och isfri så kunde jag inte motstå lite trimmande.

Det hade inte slutat blåsa helt vilket gav en mycket laddad och pigg Hisan. Talesättet vind under svansen var verkligen tillämpbart.
Oavsett slapp ett par småbrallar ut efter första galoppfattningen men i övrigt skötte han sig över förväntan och jobbade bra på alla sätt och vis.
Jag är nöjd med att ridturen ändå blev av och nu väntar bingen på mig så kanske jag är mer människa i morgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0