Helt blåst

Emmy kommer i vart fall att begripa den rubriken. ;)

Det var bara kort dag på jobb idag eftersom morgondagen är helgdag. Det betydde att jag hann att rida i dagsljus vilket känns som rikigt lyx.

Jag började i vart fall med att rida Sir Remington. Han var på ett rikigt busigt humör och först gick ingenting, men sedan sedan när det var färdig busat fungerade allt kanon. Han följde mina hjälper bra. Den 15:e är nästa start för hans del.

Därefter blev det Hisan. Det hade börjat blåsa en massa och jag trodde att jag skulle helt förfrysa där på hästryggen. Det blev därför en kort tur.
Vi hittade djupa drivor på ett fällt som gick upp till magen på Hisan. Kul att galoppera i tyckte han. ;)
Att det blev en lätt tur var bara bra. I morgon och övermorgon skall han hoppträna, dubbelpass dessutom.

Lena fick spunk i kväll. Jag skulle precis ta in henne för att rykta då hon for mot sin boxgranne på andra sidan staketet. De måste ha trissat varandra.

Nar jag väl fick in henne efter att jag hade fått kasta grimman på henne för att få uppmärksamhet och få bort henne från staketet hade hon ett sår ovanför vänster öga vilket är helt oförklarligt.
Ett litet, litet sår på skenbenet strax under hasen på höger bak och svullnader längre ner på skenan. Hon visade tydligt att det gjorde ont i benet och jag lade om såret. Vi får se följderna av det i morgon. Hon lär ju vara halt.

Hon är störd av situationen för detta beteende känner jag inte riktigt igen.
Alla andra hästar i hagarna var helt oskadda bör tilläggas, alla var ju heller inte delaktiga i fajten.

Kommentarer
Postat av: Anonym

He he he, blåst va de ja

2011-01-11 @ 14:49:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0