Trimmat

Det blev ridhuset igen efter gårdagens vila. Varannandagsridning just nu med andra ord. Hisan verkar finna sig bra i det. Jag vill ju egentligen varva ridningen mer så att det inte blir så ensidigt men vad gör man när det ser ut som det gör just nu. Dessutom skall det frysa på till i kväll... galet med andra ord.

I ridhuset hade de byggt upp en hinder och hade antagligen haft hoppträning tidigare under dagen. Det fanns också en ruta av utlagda bommar som var som en liten dressyrbana. Min gissning är att de som red fritt i ridhuset under hoppträningen skulle hålla sig där för att inte vara i vägen. Det är ju som jag tidigare nämnt ett ridhus mindre på grund av takraset och därför behövers lite specialarrangemang.

Bommar på marken och hinder är ju aldrig fel... det gick super att galoppera över bommarna och jag avslutade passet med att skutta över några av de små hinder som fanns där. KUL sa Hisan som nu inte har hoppat sedan vår tvådagarsträning.
Nästa vecka får vi ta tag i det där med träningen igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0