Trotsat isen

Bara ett par minusgrader och sol. Det hade kunnat vara strålande väder, om det inte var för all is precis överallt.

Jag lyckades gräva ut släpet och packade mig och Hisan iväg till ridhuset för att få lite nyttigt gjort.
Men vilken tid allt tog. Det underlättade ju inte heller att det inte fanns någonstans att parkera när jag väl kom fram.

Efter lite trixande luckades jag parkera hyfsat och ur vägen. Sedan skrittade vi ner till ridhuset.

Allt är ju farligt på vägen ner där men idag lyckades jag övertyga Hisan om att han skulle överleva. Han var dock spänd som en fiolsträng ända till vi kom in i ridhuset.

Trots att det var läskigt gick han in lugnt och jag kunde trycka på öppningsknapparna utan bekymmer. Det går framåt med andra ord.

Själva träningen gick super. Hisan är verkligen på G och det är en fröjd att rida honom just nu. Fokuserad och mycket sammarbetsvillig, precis som det skall vara.

När vi kom tillbaka till stallet fick båda hästarna lufta pälsarna lite samtidigt som de fick lunchhö.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0