En lång dag

Idag har jag knappt varit hemma alls.

I morse startade jag tidigt och begav mig in till Jägers för att galoppera. Det var inte Hisan som skulle ridas denna gången. Jag hade helt andra planer för honom idag.

I stället blev det ett var på träningsbanan med Fröken Skuttelin. Det var roligt och gick mycket bra.

Därefter gjorde jag en snabbvisist till Falsterbo för att se huntingen.

Jag hann också med lite shopping.
Det blev:
Ett paket hästgodis med morotssmak.
Ett par gummistövlar i brunt av märket Hunter.
Ett pannband till Hisan i svart läder med guldiga strass på. Jag har letat efter ett sådant för en rimlig peng länge.


Något ovillig mannekäng

Vi avslutade dagen med hoppträning. Men vid detta laget var jag för trött för att kunna rida ordentligt. Hisan var också ganska springig. Det i kombination med att jag inte litar på underlaget gjorde att jag efter att ha hoppat några linjer hyfsat ok och blivit arg på Hisan för att han inte tog de förhållningar som jag ville lämnade över hoppandet med varm hand till tävlingspiloten.

Hisan hoppade supertrevligt med henne och vist överreagerade jag angående underlaget då han med facit i hand inte halkade en endaste gång.

Dagens övning bestod i att rida linjer med utomhustempo fast inomhus. Det var därför det blev tokigt för mig. Eller det blir nästan alltid tokigt.

Nu skall jag ändå hoppa än mer utomhus i morgon då jag skall ge mig ut i terrängen igen så det löser sig nog ändå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0