Hoppträning

Idag var det dax för Tordträning igen.

Dagens övning bestod i att först sammla hästarna. På volten hade Tord satt koner innanför spåret som vi först skulle rida utanför och sedan innanför och sedan rida varannan utanför och varannan innanför. Detta både i trav och galopp.

Själva hoppningen var ett kryss och tre språng till ett räcke. Därefter skulle vi in på volten innanför konerna.

Sedan gick vi över till att hoppa en studs i båda varven. Vi avslutade med att rida en liten bana. Studsen, till krysset som stod på diagonalen snabbt ur sväng till räcket och sedan avslutade vi på en 1m oxer med vattenmatta under. Längden på hindret blev då ca 1.50m. Hisan hoppade som bara den på det sista hindret och vi verkligen hängde i luften över det.

Idag hade jag verkligen återfått självförtroendet och hoppningen kändes jättekul inte alls så där läskigt i magen som sist.
Jag har också hunnit med att tagga ner lite på farten och allt nu när jag har semester så det har säkert bidragit.

I morgon åker jag in en sväng på Jägers och på fredag blir det fälttävlanskortstagning, alltså träning på terrängbanan. :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0