Placerad!

Igår hann jag med en hel del.

Det regnade massor på morgonen, så pass att jag funderade på om det verkligen var klokt att bege sig ut. Men det gjorde jag ju ändå och väl på tävlingsplatsen var det uppehåll. Men det var så pass mycket vatten på banan att det stänkte upp i ansiktet på mig från Hisans hovar.

Först på morgonen var det hoppträning hos Åsbo RF som gällde. Tord kom dit och coachade och det hjäpte massor. Det kändes bra inne på banan och Hisan och jag hade rikigt kul.
Så kul att det faktiskt renderade i en 9:e plats i först klassen.
Nu lyckade jag ju ändå med att göra en rejäl ryttarmiss till omhoppningen men det spelar ju ingen roll. Jag är supernöjd med Hisan och framför allt med att det kändes så bra.

Här kommer film med Tords kommentarer.



Därefter installerades Hisan på Stallerhult där han skall bo i minst en månad i sommar. Jag släppte ihop honom med Fölis så nu skall de gå ihop. Det är suveränt för då kommer jag lättare att kunna jobba med Fölis då hon går närmare stallet och då jag är där ofta.

Hisan firade att få bli släppt i större hage med att rulla sig otroligt många gånger (minst 10) och att hoppa rundor i hagen.
Lilla undrade vad det var för komplett galning hon hade hamnat med och försökte till och med ta sig ut. När jag tänker efter har hon fråsett sin jämnåriga kamrat som är halvblod aldrig träffat någon häst av annan ras än travare och aldrig någon så stor som Hisan. Så lite förstålig var ju hennes reaktion.

Så här såg det ut.



Idag har jag också hunnit med mycket.

Först har jag varit inne på Jägersro med Hisan för att han skulle gå som förhäst till en tvååring. Men först var jag tvungen att befri Hisan från gårdagens lerinpackning. Det gick inte att borsta bort kan jag säga, det var knappt att jag fick honom ren med slangen ens.

Väl inne på Jägers efter att vi hade lastat på den andra hästen i en svärm av bromsar skötte sig Hisan helt exemplariskt. Han är värd många guldstjärnor i protokollet idag.



När vi väl kom hem fick jag hjälp med att lägga på Lilla Fölis sele och huvudlag första gången.
Hon var så enormt duktig och accepterade allt utan knussel. Lite arg blev hon när vi skulle lägga på henne svanskappan men efter att ha fått fundera lite gick det också bra. Inget knipande med svansen utan bara ett OK då från henne.



Nu skall jag lägga på henne utrustningen ett par dagar på raken sedan blir det tömkörning.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0