Regn

Det regnar... igen... jag avskyr regn...

Det tog emot att åka till stallet även om det finns ridhus. Sommartid skall man rida ute tycker jag... men när det rikigt pissar ner är det inte ett kul alternativ. I och med starten i helgen är inte heller vila för Hisan en bra idé.

Jag hade också dressyrprogrammet att träna in.

Hisan var på tårna då han fokuserade mer på att det rann vatten i stuprören utanför än att lyssna på mig. Jag fick snabbt ta tag i det och efter att ha gjort lite Mattias-övningar i for av tempoväxlingar och öppnor/små volter längs långsidorna lossnade han fint.

Han är fruktansvär på G just nu och är när fokus sitter rätt himla fin. Nu hoppas jag att det sitter kvar så skall vi göra väl ifrån oss till helgen.

Lilla fick vila från tömkörningen då jag inte ville bli blötare än nödvänligt. Jag nöjde mig med att prova den stora klickselen på henne. Med lite vilja och ett stort underlägg går det att få den att passa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0