Biten

Jag ökade maten lite igår och fick en precis lagom pigg Hisan idag. Tyvärr grumlades den lyckan av en invasion av flygfän i Flyinge. Jag gissar att det är ån som är orsaken tillsammans med att det är lummigt runt ridbanorna för så här jobbigt har det inte varit tidigare... eller jo ute på Rivingefältet, fast där var det riktiga bombplan som förföljde oss. Detta är små ettriga myggor som bits som bara den.

Så alltså en kanonfin Hisan mellan betten... jag som hade tänkt hoppa något hinder men med tanke på att det var ett tag sedan vi hoppade och på att han gärna ville springa ifrån när de bet honom. Ingen bra kombo med andra ord.

I morgon skall det regna så då får vi väl en mellandag när det gäller bitandet och så blir det ridhus som gäller.

Nu skall vi ju snart iväg till sommarkollo och jag har inte sett så mycket kryp där nere, i vart fall reagerar inte Fölis. Vi får väl se hur det går.
Jag funderar annars på ridflugtäcke men det känns som lite överkurs.

I övrigt blir det blött hö framöver för Hisan, det är grönt och luktar som en sommaräng. Smakligt är det också men tydligt för dammigt. Hisan hostar och det måste vi råda bot på.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0