Buuu...

Den här veckan är verkligen hektisk för mig. Nästa vecka går jag på semester så det är därför. Mycket skall göras på alla plan.

Just för att jag är på gränsen till slut hela tiden kändes det som en bra idé att hoppträna... eller inte. Fast anledningen är mest att jag ju ska tävla till helgen.

Jag saknar den där vardagshoppningen. Det där hindret som man kan sätta upp på låg höjd och bara pluppa över och öva distanser eller bara rulla på. Jag som lätt blir osäker skulle behöva det. Så att det blir avdramatiserat. På Flyinge är alla hoppning kringskuret. Visst kan man eventuellt sätta upp lite sockerbitar och lägga fram någon bom men det blir ett helt företag när det inte är kotym att göra så plus att någon säkerligen skall rida dressyr samtidigt och då är ju bommar ivägen. Terränghindren får inte hoppas utan att tränare närvarar...

I vart fall började träningen bra. Vi kom bra på hindren som hade utlagda bommar framför och bakom.
När vi sedan skulle rida mot en oxer med vattenmatta kom jag fel, fesred och styrde undan. Nästa anridning fulstoppade Hisan. Sedan hoppade han men dock mycket nära. Här tappade jag all tro på mig igen då vi skulle hoppa en bana på mellan 1m och 1.10 och det verkligen knöt sig big time.

Vi backade därefter ner till mesnivå typ knappt 50cm som jag hoppade över. Jag vet inte rikigt varför det knöt sig idag. Jag hade verkligen sett fram mot träningen. Det var så länge sedan. Men jag tror att det är allt runt om med extra stress som påverkar mig. Just nu känner jag mig dessutom helt snurrig så helt ok är jag nog inte.

Hisan var sjukt pigg också och det märktes att han tyckte det var kul när inte matte fegade för mycket.
Som sagt jag måste hoppa mer, inte nödvänligtvis högt men mer. Det får inte bli en stor grej bara för att jag gör det för sällan. För att det skulle kunna blir bättre hade jag dessutom behövt ha fler hästar att hoppa med för att inte slita för mycket på Hisan... in my dreams säger jag bara. Det är bara att göra det bästa av det som går.

Och för övrigt skall jag runt den där förbaskade 1m tävlingsbanan på lördag... jag bara ska! Jävlaranamma skall fiskas upp någonstans ifrån...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0