Terrengn hoppning

Vi har haft rikigt midsommarväder här hela den senaste veckan. Ordentliga skrurar då det rikigt vräker ner varvat med härlig sol och värme.

Igår var det rikigt tryckande på kvällen när jag red en runda på Hisan.
Jag fick en redan öppnad flaska Equimin Sommarspray av en vän. Det sägs att denna variant flugmedel har slutats att säljas här i Sverige. Det går dock att få tag på i Tyskland.
I vart fall luktade det helt galet illa och trots att jag sprayade på det utanför stallet så kände jag mig yr av doften när jag sedan sadlade Hisan inne. Vi raglade därför ut ur stallet tillsammans på tur märkbart tagna av ångorna.

När vi sedan piggnade till i den friska luften begav vi oss ut runt omgivningarna för en kort uteritt och lite bushopp över några stockar. Hisan hade kul i vart fall.

Flugsprayen fungerade över förväntan. När vi skrittade av såg jag hur blinningarna landade på Hisans hals men genast flög iväg igen. Det var bara det där med doften då, fast det är nog det som gör att det är så effektivt.

Igår lyckade jag med att köra från jobb i Malmö, ta in och fodra 3 hästar, brodda, lasta och slutligen komma fram i tid till terrängträning i ösregn på under en timme. ;)

Turligt nog slutade regnet precis till när jag parkerade bilen utanför banan och lastade ur. Lite tur skall man ha.

Träningen började lite skakigt för min det. Hisan var mottligt bockig och jag red inte på i lagom galopp som jag skulle.
Vi fick en del stopp men tillslut var det som om det lossnade lite för min del.
Vi avslutade med en liten bana:
Hög med stockar, björkstam med ris under, runt och över en bank. Inhopp ner i vattnet och ut i backe över en stock med djup landning. Slutligen en S-båge till ett lite större stockhinder.


Uppvärmingshinder
Foto taget från Rebeccas blogg.


Hisan tvekade på björkstocken, det var nämligen ett dike under. Hisan har alltid haft lite ruelser mot diken men det verkar som om det är på övergående nu. Vid nästa anridning hoppade han det super och avslutade banan storstilat.

Nästa vecka skall vi försöka få till en vanlig hoppträning för hästa helg har jag bokat in en hopptävling igen.

Men idag blir det dressyrtrimmning. ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0