Uppsutten skritt

Idag har jag beslutat att jag skall röntga om Hisan för säkerhets skull. Jag kommer nämligen inte att kunna släppa det där med att det eventuellt skulle kunna vara en liten liten spricka i benet på honom. Även om det inte är troligt så kan jag inte se mig själv styra mot ett hinder utan att tänka på att hans ben skulle kunna gå av i landningen bara därför.
Jag har nog med hjärnspöken som det är nämligen och behöver inte fler.
Tid är bokad om en vecka på ATG i Malmö. Så så får det bli.

Idag har jag skrittat uppsuttet. Hisan kändes pigg och fin. Dock lite åt det spända hållet och helt klart lite tittig. Men han har vilat många dagar så det var väntat.
Jag red förbi Granelundshallen och faktiskt var det bra mycket mindre flygfän i dag. Dock är det ju lite kallare i luften så kanske det har inverkat.
Mot slutet av rundan som totalt tog 35 minuter testade jag att trava ett par steg. Han kändes helt ren så det är possitivt.
Jag tror ändå att mitt beslut att röntga om är helt rätt. Och beslutet om att skritta veckan ut står fast.
Igång sättning i början av nästa vecka, sedan röntgen och om allt är ok så kör vi hårt igen. Så ser planen ut.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0