Det regnar is!

Vilket bakslag! Hisan och jag har ju börjat få vårkänslor på allvar och så kommer detta... Blä!

Vi hade Tord-träning inbokad idag. Men på väg hem från Malmö fick jag ett SMS som berättade att det var isskorpa på allt utanför Lund. Med tanke på att det enbart regnade i Malmö var det först svårt att tro. Men när jag kom hem fanns det is på allt här hemma så vi beslöt att det var en dum idé att åka iväg med hästarna i släpen.

Turligt nog var det Janne Jönsson träning på Flyinge som vi kunde haka på i stället.

Jag hade insläppet och Hisan lät mig tydligt förstå att jag kom försent... han hade velat gå in långt tidigare.
Att jag sedan tyckte att han skulle ut igen i detta vädret var rent ut sagt oförksämt och han var minst sagt sur och jäklig tills han hade torkat upp på halsen och andra blöta delar så som hovar och nedre delarna av benen... Sedan var han go och glad igen. Varesig Hisan eller jag är alltså roade av rådande väderomständigheter...

Själva träningen då...

Hisan vilade ju igår och var väl i gasen. Att det sedan är ett stort ridhus dämpar ju inte lusten att ladda iväg.
Han hoppade fantastiskt och vi tränade på olika linjer med olika antal galoppsprång.

När hindren blev lite större blev jag lite osäker som vanligt och då är det antligen av eller på. Ingetdera är riktigt bra, speciellt inte när avstånden är relaterade.

Sista rundan fick vi lite mer reglering i galoppen och kunde korta den lite med bibehållen energi.
Detta måste vi verkligen öva på. Vi kan inte vara fullt ös eller totalt avsaknad av ös längre... inte om vi vill komma framåt och det vill vi.

Nu laddar vi inför helgens terrängträning med dressyrträning i morgon. ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0