Laddad

På söndag har jag ju anmält mig till en dressyrtävling där vi skall rida LB:2. Detta skall ske ute så därför tränar jag på att rida dressyr ute.

Hisan är så in i bomben laddad just nu. Jag fick honom i riktigt fin form i skritten och övergångarna var bättre än på länge förutom när vi skulle göra halt för då går han emot något väldigt.

Jag hade nog inte tillräkligt tryck i traven och galoppen för det var explosionsrisk utfärdat på det. Några små puffar blev det även om de verkliga explosionerna uteblev ändå.

Dels är hindermaterialet i hörnorna fortfarande livsfarligt men sedan hände det också saker som att det gick en vit häst över 50 meter bort. Och det fanns något osynligt men döfarligt i gräset längs ena kortsidan.

Nåväl, vi har ett par dagar på oss att dämpa oss till en nivå som gör sig på dressyrbanan innan söndag. På lördag skall vi dessutom hopptävla så det borde ta udden av eventuellt bus till söndagens eskapader. ;)
Annars är laddad bra, det skall vi vara. Det skall bara gå att tygla och inte komma ut i spridda explsioner...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0