Lång dag

Årets andra tävlingsdag och det har verkligen varit en heldag.

Morgonfodring först. Jag hade lite dålig koll när jag skrev upp mig på den och därför fick jag gå upp tidigt efter gårdagens bal. Inte helt optimalt. Men jag tog igen det med en tupplur innan själva tävlingen började.

Efter lite vanligt kaos då jag hamnade i tidsnöd så kom jag och Hisan till Granelundshallen. Typ två minuters körning från vanliga stallet.

Fram till starten i första klassen flöt det på bra och vi var båda taggade. Det resulterade i en bra ritt och vi var dubbelnolla. I omhoppningen fick jag ett stort språng på näst sista hindret och fick en tråkig sväng till sista där vi tappade lite galopp. Vi klarade ändå hindret men tappade tid. Vår ritt räckte ändå till en 9:e placering och det är mycket värt för mig bara det. Jag lyckas ju så sällan ens med att nolla så det var super.

Till nästa klass var det hundratalet starter... jag skojar inte nu. Och det tog tid.
Jag hann ligga av mig rejält och jag har ju svårt att fokusera vanligtvis så när jag dessutom är frusen och lite extra trött sitter det långt inne.
Andra rundan blev därefter.
Förövrigt hade vi framhoppning enbart i högervarv denna gången. Det suger lika fett som enbart vänstervarv. Vem i hela friden kom på denna vansinniga idé. Idag fanns det ju framridning ute som fungerade i alla fall så hästen kunde värmas upp... suck.

Vi hade lite bekymmer på framridningen inför 1.20 men med Tords hjälp klarade vi ut det.

Väl inne på banan blev jag dock osäker och i anridningen mot ettan tyckte jag att vi låg tokigt så jag bromsade. Detta ledde självklart till 4 fel + ett tidsfel.
Jag ilsknade till på mig själv så resterande bana hoppade jag i bara farten. 2 hinder ner blev facit.

Jag är oavsett mycket nöjd med mitt första resultat.

Men vad jag måste jobba vidare med mig själv. Både sits och mentalt.
Jag hade mer tryck i benen idag men det ursäktar ju inte allt.

Här kommer den osminkade sanningen



Oavsett vad man kan tycka om min ridning så är jag sjukt stolt över min Hisan. <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0