Vårkväll

Sol och över 10 grader. Jag bara måste skriva det för jag njuter av att det äntligen är vår i Luften.

Jag hann med att rida Sir Remington idag. Han var superfin. Nästa start är på tisdag så då skall jag se till att åka in till Jägers och titta på honom.

Tyvärr hann solen att nästan gå ner innan jag hann ut med Hisan.
Hans vårkänslor svallar nu. Men turligt nog jobbar han som aldrig förr. Idag var han super i formen när jag red i dressyrsadeln på Flyinges melonbana... mellan buset...
Det stod hindermaterial i två hörnor, livsfarligt. En bil som åkte förbi, potentiellt dödligt. För att inte prata om alla löv som virvlade omkring i blåsten. Vad mer kan behövas som ursäkt för att skutta iväg?

Jag avslutade med att rida igenom programmet inför nästa helgs start. Jag var nöjd med prestationen även om vi måste slipa på övergångarna. Skritten var rundare än vanligt när jag hade varit på honom lite och i den ökade skritten hade vi lite sökning... det tar sig.

Helgen kommer att bjuda på uteritter men i nästa vecka är det trimma som gäller.

Kommentarer
Postat av: Rebecca Joli

Ska du rida i tågarp? =D

2011-03-25 @ 08:35:18
URL: http://jolisporthorses.blogg.se/
Postat av: Ullis

Nej jag kommer att hoppa över träningen där denna gången. Jag kanske kommer med nästa. ;)

2011-03-25 @ 10:29:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0