Wild and crazy

Jag började med att rida en sväng på Svarta Hingsten.

"Ridbanan" på Jägers var öppen så jag passade på att smita in där. Han blev superfin och jobbade på kanon. Ridbana is da shit. ;)

På eftermiddagen åkte jag iväg med Hisan till Tågarp. Jag bestämde mig för att göra slag i saken och dra på ytterligare en terrängträning med en annan tränare dessutom. Tid fick jag veta sent igår.

Hisan förstod direkt vad det skulle handla om och hoppade jämfota av glädje.
Till en början av träningen nöjde han sig med det som bus och hoppade hindren utan bekymmer. När vi sedan gick över till att hoppa en liten grav så brast det för honom och han var bara tvungen att lägga av en jättebrall minst 3 meter upp i luften.
Hans matte tycker ju alltid att det är en sämre idé och var inte alls lika road.

Därefter hoppades det jämfota efter varje språng.

Han var dock duktig och hoppade med glädje. Den ända gången vi fick bekymmer var efter megabockingen då jag bromsade för mycket mot en kulvert att vi inte kom över men så snart jag kom på bättre tankar gick det super.

Nu har vi roat oss hela helgen så för Hisans del väntar seriös träning på dressyrbanan resten av veckan. ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0