Hoppträning

Tränade för Tord. Det var ett tag sedan det blev av sist.

Vi tränade på teknik. Att komma fram till hindren lugnt. Inte trycka av men ändå ha aktion. Vi hoppade lågt denna gången. Det var bra för jag kunde koncentrera mig på rätt saker och inte på höjden.

Innan vi började hoppa satt Tord upp en liten sväng. Hisan blev jättefin efteråt. Han är ingen lätt häst sa Tord efteråt. Min åsikt är att det är hans attityd som ställer till det.

Vi hoppade först ett litet kryss i trav. Sedan kryss som stod på kortsidorna med galopp längs hela spåret.

Därefter ett räck med långt utrullade markbommar. Slutligen ett räcke ur sväng.

Vi jobbade med att få Hisan att ge efter i inner i svängen.

Det kändes super faktiskt. Är månne självförtroendet på väg tillbaka?

Jag var även uppe och tittade till Fölis. Svullnaden i hennes has hade inte gått ner...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0