Och så var det det där med dressyren...

LA:4 i Hästhagen. Revanch hade jag tänkt mig...

Hisan kändes hur fin som helst på framridningen ute. Vad jag tydligen hade missat när jag läste propen var att det var inomhus som själva tävlingen skulle vara.

När vi kom in var det kvavt och snuskigt varmt.

Hisan reagerade direkt på domaren. Gick ur form och tappade energi. Det kändes ändå bättre än sist totalt sett.

Fram till skrittdelen tyckte jag själv att det fungerade över förväntan ändå. Skitten kändes bra tills vi kom till hörnet efter den ökade skritten. Då tappade Hisan fokus och lyssnade på ljud utanför. Han slängde med huvudet och bar sig åt.

Sedan kom galoppen. Okoncentrerat in, helt ok mellangalopp. Sedan skulle jag ta upp och passera domaren. Då flippade Hisan och studsade och ville inte galoppera. Med nöd och näppe fick jag till galoppen innan det skulle bli 10 metersvolt i samlad galopp... bus häst!

Resten av galoppen var ok men inte så mycket mer.
Till sista förvända galoppen taggade han i rejält. Samlad var det inte men energin återvände.

Kanske kan vi ta med oss den energin till nästa tävling. Då skall vi rida på vår rätta nivå... LB.

Vi fick sämre procent än sist... vilket var surt då planen var att putsa procenten och Hisan har förbättrat sig... han vill bara inte visa det på tävlingsbanan.

Film kommer... jag skall bara hinna...;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0