Trimmat

Det hängde lite regn i luften. Jag hade planerat att rida igenom dressyrprogrammet inför söndagen. Lördagen var det ju hoppning som gällde med Sara.

Pelhamet åkte på, det kändes som en bra idé. Efter att ha ridit med det två gånger är jag säker på att Hisan hatar det. Han tycker att det är för skarpt.

Trots att jag rider på lång tygel slår han upp med huvudet och vill undan. Inget stöd what so ever på det bettet med andra ord. Jag förpassar det därför ner i lådan där det låg innan.

Programmet gick i övrigt fint.

Jag funderar på om han kommer att reagera likadant på kandar? Antagligen inte då det borde vara lättare att helt strunta i att ta i stången i och med att betten är skilda åt. Kanske blir pelhamet för otydligt och då enbart skarpt. Jag begriper inte hur man kan hoppa på ett sådant bett. På en Hisan skulle det bli katastrof.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0