Vardag igen

Ja, det blev ju lite speciell layout på gårdagens inlägg... men den harmonierar ju väl med allt annat just nu.

Idag har jag och den andra tjejen som hjälper mig med honom delat på ett dressyrpass i glasridhuset.

Det började lägligt regna till att jag slutade jobba så det där med ridhus är inte fel.
Det är dessutom kallt igen.

Det var en helt annan Hisan än vanligt som vi satt på. Gårdagens Allan-ballan var bytt till energi... halleluja.

Men hela tiden på gränsen till explotion, och så länge det håller sig på rätt sida är jag nöjd. Fokus hos Hisan var inte på plats hela tiden, men i vart fall bitvis.

Stabilare i formen än tidigare var han också... men säg det som är perfekt.

Jag tyckte att han var mycket rund och fin men lite lång i formen så när jag satt upp ville jag korta lite.

När jag då satte press och det blev motigt kom tungan ut och huvudet gick upp och ner, och då menar jag inte lite... så har han inte gjort sedan han var unghäst. ;)

Sedan kom försöket att galoppera på tvären i högergalopp. Hur jag än försökte kunde jag inte få in rumpan... avbrott och sedan nytt försök var det ända som fungerade.

Ett och annat skutt för konstiga faror i hörnen som bara han såg förekom också.

Hisan är hästen med de 100 sätten att försöka slippa.

Totalt sett var han i vart fall himla fin under passet. Det tar sig.

Nytt försök till dressyrträning kommer senare i veckan. Innan dess skall vi hinna hoppa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0