Helgen

I fredags fick Hisan vila. Jag ville göra helg och så skall han ju ändå vila någon dag.

Igår blev det uteritt för hans del runt årundan. Det var massor av folk överallt och blött och kladdigt på ridvägen. Hisan var dock pigg och glad så det vägde upp.
På vägen hem var det annat folk på galoppbanan så vi valde samma varv, och Hisan fick gå på lite mera.

Jag hade byggt boxhage till Lilla som nu får komma ut. Stygnen skall tas i veckan och ett par dagar senare skall hon få slippa bandaget. Jag kommer inte på börja någon skritt med henne innan återbesöket om ca 1,5 veckor. Då kommer hon ledbehandlas så vi kan ju lika gärna vänta ut det först.

Idag har jag varit ute på en underbar uteritt med stallägarens medryttare. Vi red ner till Skattebergafältet och runt längs ån. Det var krispig luft och soligt. Båda hästarna rullade på jämsides i lugn galopp.
Nere vid ån är det supervackert och det dova ljudet av hästarnas hovar i gräset gör ritten till balsam för själen.

Lilla fick prova täcke idag. Det är ett Bukas som Lena hade som hon får ärva. Det är storlek 130 och i rygglängden är det hyfsat men Lilla är tokigt liten i bogen så det hänger som jag vet inte vad på henne. Hon växer ju som bara den just nu och är rikigt hög bak, så nu väntar jag bara på att hon skall växa lite mer på mitten. ;)
Anledningen till att jag vill att hon skall ha täcket är att det skall regna i veckan och hon skall stå still i hagen ute. Jag vill inte heller att bandaget skall bli hur blött som så täcket skall fylla två funktioner där. Vi får väl se hur det går.



Liten häst i stort täcke

Kommentarer
Postat av: Linda

Naaaw va sött med det säckiga täcket :-)

2011-10-12 @ 06:22:42
URL: http://xmyheart.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0