Höstkväll

Igår skyndade jag mig ut till stallet för att hinna ut en sväng med Hisan innan det blev mörkt.

Jag hade fått indikation på att han var seg i ridhuset dagen innan utan förklaring. Min gissning är att det är pälsen som spökar. Han får klippas till helgen.

Vi kom iväg, träffade på en vän och skrittade först en sväng med henne. Därefter bar det av ner mot Skatteberga.
Just när vi passerade Granelundshallen var Hisan mycket springig. Men han spänner sig lätt där av någon anledning.
Ute på fälten skuttade vi först över ett terränghinder och fortsatte i friskt tempo.
När vi kom till den lite sumpigare delen tog vi det lite lugnare. Vi hamnade också mitt i en flock flyttfåglar som lyfte. Ett helt mäktigt skådespel, Hisan bara mös och viftade inte ens på ett öra.
Vi fortsatte i en rund avslappnad galopp tills slingan tog slut.

På vägen tillbaka tig vi ett skutt över bäcken som var grymt läskig när månen speglade sig i vattnet, det var nästan mörkt nu.

Både häst och ryttare var mer än nöjda efter ritten.

Fixade också med Lilla. Hasen ser fin ut. Hon får dock stå på box en dag till sedan blir det sjukhage och skritt för hand.


Kommentarer
Postat av: Rebecca Joli

va härligt det låter!! Vill oxå!!!

2011-10-21 @ 12:09:46
URL: http://jolisporthorses.blogg.se/
Postat av: Ullis

Det är bara att komma och hälsa på så rider vi den slingan. ;)

2011-10-22 @ 17:43:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0