Klubbmästerskap

I fredags vilade Hisan.

I lördags tog vi igen den vilan med råge.
Vi började med en kort tur i Vombskogen med Skuttelin. Det var en krispig morgon med sol och det var bara helt underbart i skogen.

På eftermiddagen var det dressyrtävling en klass på LCR som gällde. Det bidde bara lite fel med det där med framridningen. Det var nämligen en hel timme försenat... som sedan blev två timmar. Stackars Hisan fick därför en gigantisk framridning. Mitt i ungefär var han jättefin med mer power än vanligt. Men när vi väl kom in på banan var Hisan trött och blev sur.
Resultatet blev en obefintlig travökning på fösta stället, en protest i början av första skänkelvikningen. Sedan blev det en bakutspark i den förvända galoppen (strångt av Hisan att inte byta galopp här) och som slutkläm en brall med bakutspark i den första ökade galoppen.
Det blev den sämsta procenten ever för oss... men men. Domaren gav oss omdömmet "Trevligt ekipage" i vart fall...

Söndagen bjöd på hoppning 1.10. Stilbedömning denna gången.

Hisan var lite seg och inte så kvick i benen som vanligt. Jag valde därför att rida med lite mer fart än vad som kan vara att anse som bra i stilsamanhang. Men annars hade vi tappat all bjudning helt. Vi fick ändå ett stopp, ett rikigt fult ett från Hisan när han låg på lite mellandistans och inte alls kände för att bjuda till. Med ny anridning gick det super.

Med tanke på att jag inte direkt är favorit hos personen som satte stilpoängen är jag ändå hyfast nöjd med att få 7:or på ryttarens sits över hinder, ryttarens sits och balans mellan hinder, ryttarens hand och den totala bilden av ekipaget och dess samstämmighet. Jag fick 6:or på de övriga punkterna som är ryttarens inverkansridning och effekten av inverkan, tempo, rytm och hästens balans och vägval.

De kommentarer jag fick därutöver kan i och för sig kanske stämma men det är ju just de saker som vi jobbar med. Att hitta ett mellanläge i tempo för mer kontroll så vi är ju långt i från felfira. ;)

Jag fastnade på kort. Jag länkar till dem här:




Bilderna är länkade från LCR:s hemsida och fotograf är Jonathan Kruger

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0