Hoppträning

Det har ju gått många veckor sedan sist.

Idag håll vi till på mina vänner Rebeccas och Maries stalls utebana (krånglig mening...). Det var trevligt att träna ute, det gör jag mer än gärna... men idag blåste det något galet. Jag som sällan hör vad tränaren säger i vanliga fall hörde inget alls... jag är nog lomhörd.

Vi hoppade lite små hinder. En tre studs, ett räcke och en oxer. Mot slutet av träningen ladet vi ihop allt.

Hisan tyckte att det var superkul och brallade till det lite... men bara på ett bra sätt, ingen skjuten rygg utan bara jämnfotasprång.

Hisan bjöd bra men någon gång drog han iväg när han fick syn på en presenning i blåsten eller fick för sig att halmbalarna var farliga.

Jag är nöjd med Hisan och det var superkul att komma igång med träning igen.

Nästa vecka hoppas vi på att kunna vara med på Pay & Jump på Flyinge och samtidigt gör det till ett träningstillfälle.

I morgon skall jag vara hästledig igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0