Pip och skutt

Igår blev det bara en snabbis i stallet. Jackson var inte sig själv så jag ville inte lämna honom ensam utan vara hemma i fall vi behövde åka till veterinären. Nu behövdes inte det utan han sattes på skonkost (kokt torsk) och mår nu mycket bättre.

Så idag men en vilad Hisan utanför planeringen var det bara att hålla i sig.

Jag red ut på terrängbanan och hoppade ett par språng men marken var så vattensjuk att det inte var roligt alls.

Sedan gjorde jag ett tappert försök att trimma vid hinderhagen men det var mycket roligare att försöka hänga med åringarna i beteshagen än att fokusera på mig och det jag ville så det var bara att ge upp.

Det blev två varv på galoppbanan för att lugna ner honom lite.

Sedan avslutade jag med lite trim på melonbanan över ett litet hinder som bestod av två blockets och en bom. Det var max 60 cm.

Jag försökte fokusera på att räta upp mig och sitta still och enbart hålla om med benen. Det kändes bra men det säger ju inte så mycket om hur det är i verkligenhet... det har vi ju varit med om tidigare.

Jag tömkörde Lilla också. Hon var duktig och gick fram fint trots att vi både provade tussar i öronen och gick på nya ställen.
Vagnen är klar nu men jag hinner inte hämta den förrän till helgen. Så snart kan vi ta upp körningen på rikigt igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0