Pay & Jump på hemmaplan

Igår hade vi specialhoppträning i form av Pay & Jump på Flyinge.
Det blev en banan på 1m med instruktioner av Tord.

Hisan behövde först väckas på framhoppningen men sedan blev han till och med för taggad.

Inne på banan blev första rundan mest enligt plan. Jag fick in rätt antal galoppsprång. 6 språng mellan 2:an och 3:an, 7 språng mellan 4:an och 5:an. Lite kortare steg inför kombinationen och 5 språng mellan 7:an och 8:an. Till andra rundan hade Hisan taggat i igen och redan mellan 4:an och 5:an fick vi ett språng för lite, distansen mellan 7:an och 8:an blev det 4 språng...

Nu blir det ju lite speciellt när han tycker att han kan banan men ändå. Precis som Tord sa att om vi nu skall hoppa lite större så måste det där sitta och han måste kunna korta upp sig för att kunna hoppa av utan att riva.

Idag låg alla bommar kvar trots lite knack men så var det ju bara metern också.



Idag har jag ridit ut i skymningen. Vi tog årundan och har satt nytt hastighets rekord här dryga 20 minuter tog det.

Vattenpölar fanns det som varnligt gott om på rundan men nu när det mörknade blev vattenhålen tydligen djupare och krävde en helt ny typ av skutt och plask för att övervinnas... jag måste erkänna att jag satt lite löst första gången när jag trodde att han bara skulle galoppera igenom men faktiskt riktigt hoppade ut i pölarna. Men kul hade vi.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0