Pelham

Trots motivationsdippen var jag iväg och hoppade igår.

Jag testade ny bestsling på Hisan nämligen pelhamstång. Tanken är att få honom rundare i anridningarna och därigenom får honom att hoppa rundare. Sedan när han har stärkt sig i det skall han få gå tillbaka till sitt novabett.

Pelhamet fungerar hyfsat men jag får honom inte att komma fram till det utan har knappt något stöd alls. Just därför kommer jag enbart ha det på hopplektionerna. Jag vill inte ha en massa okontrollerat krullande.

Själva hoppningen fungerade bra. Vi hade fokus på att utesäsongen börjat trots att vi var inne och banan var byggd med långa avstånd och mycket galopp. Vid ett tillfälle när vi kom mot en 1.20 oxer och jag var lite mesig gjorde Hisan en av sina specialare. Det var då bra med bettet för han blev paff när jag tog i honom när han hade pipt åt sidan. Ingen mening med att fortsätta med sådana koster med andra ord.

Efter tidigare veckors stopp och tråkerier hade han ändå bra vilja mot hindren. Kanske gjorde fighten vi hade dagen innan sitt till.

Jag är i vart fall nöjd med träningen och min stora buse till häst just nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0