Sena kvällar

Igår kom jag hem så sent att båda fick vila. Måndagar är ju bra vilodagar dessutom så det passade bra i planeringen.

Idag har jag däremot inte legat på latsidan.

Först var jag ute 30 minuter med Lilla. Mest trav. Hon börjar bli fin i pälsen nu även om den fortfarande är lite lång fast nu anar man sommarpälsen där under.

Sedan bar det av hem till Tord med Hisan.

Han skulle hjälpa mig genom att rida honom lite. Han ville gärna testa honom på ett skapare bett så pelhamet åkte på. Vi var båda överens efteråt att det inte behövs men testa är ju inte fel.

Hisan började med att vara lat och gärna bryta av.
Efter lite övertygande och glada tillrop (läs bra mycket mer skänkel än vad jag kan åstadkomma) från Tord fick han fart på benen och jobbade på ordentligt.

Tord hoppade honom lite också och det gick precis lika dant där. Han började lite tveksamt men snabbt vände det och han tog i och hoppade fint.

Nu skall jag bara lära mig att hålla i det där. Och att kunna rida honom till den där bjudningen som vi så väl behöver. Och inte trilla tillbaka i gamla kassa mönster... lättare sagt än gjort, men skam den som ger sig.

Kommentarer
Postat av: Celie

Sv: Ja, det fungerade faktiskt! Ärlighet varar längst, heter det ju :)



Alltid nyttigt att låta andra rida sin häst. Man får ju en annan synvinkel på saker från marken också :)

2012-04-18 @ 12:23:34
URL: http://celiegunnarsson.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0