Vanlig vardag x 2

Helt vanlig vardagskväll i går igen.

Lilla var först ut och fick ha både knäkappor och gamascher på sig även om vi inte skulle köra snabbjobb.

Jag vet inte varför jag har slarvat med det tidigare men nu skall jag inte slarva något mer med skydden. Uppenbarligen behöver hon dem.
Hon travade som en liten Gud igår. När vi vände upp på rakbanan på vägen hem tog hon självmant i själv och la iväg så att mitt leende gick från öra till öra. Hon är fantastisk min lilla häst.

Hisan fick ett dressyrpass i parken men han var mer intresserad av att bli av med flugor än att fokusera på mig.

Det blev därför en vända tillbaka till stallet för att sätta på Centaura. Hur skulle vi annars ha kunnat slutföra passet? Jag som sitter så illa i min dressyrsadel hade troligtvis fått tugga gräs då. Tur att Centaura finns.

I eftermiddag är hoppsadeln klar. Det skall bli underbart att få hem den igen. ;)


Bild på Flyinges galoppbana från i tisdags


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0