Dagen före dagen

Igår blev det vila för Hisans del.
Jag hann helt enkelt inte med att rida mitt i alla bestyr inför julen. Jag var nämligen tvungen att spendera förmiddagen på ett köpcenter i Malmö.
 
Däremot hann jag med att köra in med Lilla till Jägersro en sväng. Hon är under igånsättning så vi gjorde inte många knop där inne. Men det var just det som var det fina. I och med att vi i princip alltid travar fort när vi är där är det ju precis det som Lilla förväntar sig. Hon skall kunna både och nämligen. Jägers skall kunna vara ett ställe där man går lugnt också och har avkopplande arbeten precis som hemma.
Det tog en stund innan hon kopplade av. Vi hade sällskap men trots det fick jag säga till på skarpen att det var skritt som gällde och efter en stund kunde hon skritta på lång töm. Dock inte riktigt lika avslappnat som hemma men det kommer.
 
Idag blev det tvärt om. Hisan fick motion och Lilla fick vila. Jag hade velat skritta Lilla idag också men det blåste storm. Soptunnorna var helt vilda och flyttade sig över stallplan. Jag tyckte inte att det verkade vettigt att ge sig ut. Tänk vad vi hade kunnat träffa på utanför stallplan.
 
Med Hisan vågade jag mig i stället till ridhuset. Det kändes lite tryggare i alla fall. Men det var mycket ljud där inne på grund av blåsten som han inte var van vid. Det innebar att vi var på helspänn i ivart fall 5 minuter innan Hisan började slappna av.
Han var till och med så spänd idag att jag inte trodde att det skulle gå att rida honom men i stället var han helt underbar så snart han slappnade av.
Han var rund och fin och framför allt stabil i formen.

Det blev alltså en underbar lillejulaftonsritt. Jag hoppas att julaftonsritten blir minst lika bra.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0