Staffansritt

Lilla och jag var på äventyr på förmiddagen. 
 
Vi åkte till Revinge hed där vi slöt upp med 11 andra både till häst och till vagn. Lilla tyckte inte alls att det var något konstigt. 
Vi stannade också mitt i och åt korv. Inte ens det var konstigt, lilla söthästen. 
 
 
iPaden och blogg.se krånglar vidare. Den vill tydligen inte ladda upp bilder... Nåväl, det var denna jag ville ha publicerat nyss.
 
Vi kände oss lite små bredvid de andra körekipagen när vi var ute. Två resliga halvblod går ju inte av för hackor och inte en dölehingst heller.
 
 
Så här kul tyckte Lilla att det var att vara ute på äventyr.
 
 
Hisans ben såg lite bättre ut och vi var ute och skrittade en kort sväng på hemmaplan. Svullanden gick då ner till hälften så att strukturerna i benet kunde anas men när man kände på honom var han fortsatt svampig ända ner till hoven.
Fullblod och ben, jag säger då det. Fast på ett sätt är det bra att han tar det lite lugnare nu. Han får lite halvvila vilket han är värd.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0