Nyårsritt

Sista dagen på 2011 bjöd på kyla och hård mark. Så trots att jag hade möjlighet att rida i dagsljus fick det bli i ridhuset.

Hisan var först lite loj så som bara han kan men med hjälp av övergångar blev han superfin.

Varje gång jag tittade till i spegeln gick han precis som jag ville i stabil form med en bjudning som jag inte har hittat i honom tidigare.

Det var en suverän avslutning och det bådar gott inför nästa år.

Idag har det däremot regnat, regnat och regnat lite till. Temperaturen har stigit igen så det är ingen risk för halka.

Men orken att rida och viljan uteblev. Lugn dag med andra ord.

Lilla verkar ha varit orolig i natt och har troligtvis valsat runt lite mer än vad som är bra för henne i boxen. Nästa nyår skall hon få ha tussar i öronen över natten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0