Skitväder

Uppehåll hela dagen, fram till att jag skulle köra ut sista mockningskärran innan ridning. Då började det vräka ner isisgt regn.

Jag hade ju bestämt mig för att rida men jag var inte sugen.

Vare sig jag eller Hisan gillade vädret och när vi väl kom fram till ridhuset som ju ligger nära var vi båda blöta och sura.

Turligt nog vände humöret på oss båda och vi kom till rikigt bra jobb.

Jag försökte koncentrera mig på min sits. Cigaretter som skulle släckas, badbollar och krok i naveln. Dessutom försökte jag sitta ner i traven.

Först spände sig Hisan massor och jag studsade. Jag avbröt och började om. För varje gång slappnade han av mer så jag lyckades sitta lite längre för varje gång. Jag vill så gärna lära mig ordentligt. Men det lär ju ta tid, en snabbfix hade varit trevligt. ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0