3:e plats

Tävling idag.

Hisan skötte sig super och vi nollade första klassen. Tiden blev också bra och vi ledde länge men blev sedan nedknuffade av två som red snävare och duckade under trädet som stod mitt på banan.

En enorm förbättring mot senaste starterna då vi vägrat ut oss.

I 1.10 var han också fin men jag blev kvar i handen i svängen till hinder 5 så vi petade ner det. Känslan vi hade var ändå super även i den klassen. Jag är nöjd trots 4 fel.

Nu käns det som att vi är tillbaka. Härligt!


Den gula rosetten skymtar lite på sidan.

Här kommer också film från båda rundorna.



Lilla har joggat idag och för att förbereda oss inför tisdagen fick hon ett rosa band i manen idag. Nemas problemas som med allt annat trots att det fladdrade på bra.



Igår var jag iväg med Hisan till Dagstorps terrängbana med Rebecca och en annan vän.

De andra hästarna var lite yngre och Hisan fick agera ankare och trygghet åt ett litet sto. Han älskar ju småtjejer och gick helt in i rollen som lekfarbror precis som han brukar.

Så inga tveksamheter utan alla hinder jag styrde mot hoppades (förutom en konstig stock som det växte grenar på, den tog han på andra försöket).
Vi hoppade även en riktigt stor oxer med våra mått mätt. Den var en meter hög och hade varit med i 100 och enstjärning klass senast de höll tävlingar där.
Självförtroende boost för mig och det märktes verkligen idag. Vi får nog se till att träna lite mer terräng framöver. Det kommer att göra oss gott.

Lilla skrittades en timme i vagn igår. Hon var pigg som bara den och kunde inte hålla sig från att busa till det lite och skutta på bakbenen. Jag skall nog inte vila henne två dagar ur rad när hon är i kondis... *note to self*.


Kommentarer
Postat av: Celie

Sv: Haha, om jag jämför med senaste banan jag tävlade på kommer jag bli besviken på ALLA banor ;)

Ser ju inte ut att vara någon som helst tvekan i någon av er på filmen! Härligt med en rosett också! Det behövs ibland för att hålla motivationen uppe (även om det spelar mindre roll jämfört med en bra runda)! :D

2012-06-18 @ 17:19:06
URL: http://celiegunnarsson.wordpress.com
Postat av: Linda

Vad roligt att se filmen. forsta gangen jag ser er med san fart och flakt och aktion!!! Superkul!!!

2012-06-18 @ 23:07:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0