Slutspurt

Den har veckan har varit slutspurt inför semestern och bloggen har därför fått stå tillbaka.
Därför blir det på nytt en långt inlägg.
 
I måndags reds Hisan men inte av mig och Lilla vilade.
 
I tisdags blev det en uteritt för Hisans del. Han var rund och fin och kändes kanon.
Lilla joggade den vanliga rundan hemma.
 
I onsdags åkte jag in till Jägers med henne och körde ett jobb på milen. Jag hade längre käk än vanligt och hon gick därför lågt i formen. Det funkar bra i låga farter men inte när vi springer fortare.
Jobbet gick i 30-fart full distans och hon kändes kanon.
 
Hisan vilade.
 
I torsdags var det hoppträning igen. Hisan hoppade som aldrig förr så viljan var det inget fel på. Men något slarvig var han för vi rev en massa hinder.
Mycket berodde det på att jag red av honom mot hindren. Jag måste hitta jämvikten där så att jag får tryck i honom men utan att rida av. Jag får inte heller bromsa vilket jag har lätt för.

Vem har sagt att det är enkelt att rida?

Lilla vilade.
 
I går, fredag, var jag helt slut.
Hästarna borde ha tränat men jag orkade inte så det blev vila. Det hade varit dåligt väder hela dagen dessutom vilket inte är inspirerande alls.
 
Nu får jag tagga till lite inför kvällens dressyrtävling. :)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0