Tidig nationaldagsmorgon

Ledig dag idag... men inte sovmorgon utan jag gick upp tidigare än vanligt.

Varför då undrar ni säkert. Har hon en skruv lös?

Eventuellt kan det vara så men på schemat stod det först träning med Lilla inne på Jägersro.

Det blev milen idag igen. Stora banan var stängd.

Hula Hula gjorde oss sällskap och Lilla gjorde ett jättebra jobb i 35-fart 2000m.
Idag var hon inte i närheten av att fela en gång och farten är vad hon skall kunna. Nu är det bara träning på stora banan och kort vagn kvar att öva på.

Som avslutning gjorde vi positonsbyten i lite lägre fart. Nyttigt för den lilla.

Vad som skiljer från förra träningen som gick dåligt var framför allt vädret. Det var ju hagelstorm sist... det kan störa även den bästa. Och så blev båda hästarna skodda igår.
Uffe tyckte också att det såg ut som att hon växer igen, det kan också vara bidragande. Det är svårt att se när man ser henne dagligen. Man blir hemmablind.

Men snart skall det bli premie... snart!



Därefter blev det till att åka hem och byta häst. Hisan stod redo med knoppar i manen och väntade på dressyrtävling.

Jag hade starttid vid 11 så det var inte mycket tid att gå på. Men jag hade beräknat väl för jag fick precis den tid till framridning som jag ville.

Vi var på LCR och där kan vi ju anläggningen. Tävlingen gick på stora banan utom hus och det är också perfekt för oss.

Hisan kändes fin idag och jag fick till en bra mycket bättre galopp med mer enerig än vanligt. Jag tyckte också att traven kändes mer energisk och Hisan släpte ner mig bättre så jag kunde sitta utan allt för mycket studsande.

Nu fick jag ju inget lysande resultat om man ser till konkurrensen men jag hyfsade mina procent och red in på 54,1%. Det är det bästa vi någonsin gjort i LA så jag är nöjd med honom. Och ja, jag vet att vi inte är i hamn än. Långt ifrån men jag tävlar mot mig själv i dressyr inte mot mina medtävlande... det är för knäckande.

Vad som framför allt drog ner var en protest i första skänkelvikningen i form av istadighet... på medellinjen med 10m volter fick han också för sig att krombukta och slutligen den ökade vänstergaloppen avslutades med en brall precis när jag skulle ta upp honom inför avbrottet.
Så kan det gå. Men vi fick jämnare betyg med mer 6:or än vi brukar, och som sagt, jag är supernöjd.

Till nästa start får vi fila mer. Tydligen är hoppning dagen innan ett bra recept... jag får köra på det. Jag hade gärna hoppat fram också... kan man få det tro? ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0