I vårsolens glans

Vilken kväll... jag är helt lyrisk, och så mycket jag har hunnit med att göra.

Först kom hovslagaren och pysslade om bådas fötter. Lilla fortsätter att uppföra sig kanon vid skoning vilket jag är supernöjd med.

Sedan blev det årspremiär för Lilla på årundan. Den är inte framkomlig stora delar av året och var det knappt nu heller men det gick. Vi var ute och skrittade i 50 minuter i kvällsolen. Allt annat än skritt hade inneburit att jag hade studsat ur vagnen kan jag meddela...


 
Sedan var det Hisans tur att göra årspremiär.
För hans del var det i Warren-Haistings. Jag älskar att rida där och Hisan är alltid så lugn och harmonisk.
Jag har inte hunnit med att trimma där än i år då jag har valt att träna Lilla i det lilla dagsljus som vi har haft att utnyttja tidigare och därför har vi varit förpassade till ridhusen. Just nu är jag så trött på ridhusridning så det är rent ut sagt löjligt så att jag hann med att rida Hisan ute i kväll var verkligen den kick jag behövde just nu.

Passet blev inte helt genom fokuserat från min sida då jag var så glad att äntligen kunna rida där. Det blev mest galopp i alla möjliga varianter. Snabb, samlad, förvänd... You name it.

Dessutom hann jag klart i stallet precis när det skymde helt... vilken vardagslyx.

Igår vilade Lilla och Hisan reds men inte av mig. Jag var hemma och städade bårt vintern från balkongen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0