Måndagsmöte

Ingen träning för hästarna idag.

I stället har jag vigt kvällen åt planeringsmöte inför helgens stundande stilterräng som ordnas av min klubb och just fälttävlanssektionen där jag har valt att engagera mig. Vaffals undrar ni???

Men fälttävlansfolket är mycket trevligt och jag känner mig väl mottagen även om jag är en rookie utan dess like. Dessutom är det kul att rida en och annan tävling. Det kommer dock att bli sparsamt med sådana för mig i år. Jag siktar på kanske två eller tre starter. Den som är spikad är årets hemmatävling i början av augusti men sedan får vi se. Först blir det stilterräng. Det är en för året ny form som kommer från Tyskland där det rids massor.

Ritten som bara går i terrängen bedöms av domare som poängstätter de olika momenten. Det kommer bli roligt även om jag inte är någon stilryttare alls. Dessutom är det trevligt att det är en bra mycket kortare form av tävling än när alla tre moment ingår.

Så helgen vigs åt terräng och så lite träning av Lilla förstås.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0