Materialfel

Igår åkte jag ut till stallet för att spika fast Hisans ena sko som hade lossnat i ena sida och glappade. Jag lämnade honom med en rejält sittande sko.

Idag hittade jag en Hisan med två glappande skor... jag verkligen avskyr dessa skor med sidokappor. Det är inte första gången de beter sig så här.
Jag blev sur och drog av dessa och satt på en äldre variant med tåkappa.
Nu får vi bara hoppas att dessa får bli sittande och att hovslagaren kan komma hyfsat snart och sko om honom. Det är nämligen inte rikigt dax än...

Därefter åkte jag ut en sväng med Lilla i vagn. Ungefär när vi hade kommit halva vägen började det låta konstigt och inte förrän en bra tag senare förstog jag att det var ena däcket som lät och vi hade fått punka. Nu är däcket hemma så att jag kan laga det.

Lilla uppförde sig som vanligt bra. Hon var pigg som bara den idag.

Därefter blev det ridning för Hisans del.
Jag var väldigt oinspirerard när jag kom in i ridhuset. Som tur var hade någon lämnat en travbomsserie framme. Den räddade mig eftersom jag kunde göra en lite "bana" som jag kunde rida.
Halt på ett bestämt ställe, galopp från halt, från skitt, trav över bommarna, genom hörnet med den livsfarliga kottkärran. Förvandgalopp och öppna.

Hisan lossnade superbra och blev så där fin som jag vet att han kan men inte alltid visar.

Han är i en otrolig form just nu.
Till helgen blir det tävling för oss igen. Vi skall till Dagstorp och 1.20 är det tanken att vi skall hoppa. Men först blir det hoppträning i morgon.

Kommentarer
Postat av: Celie

Sv: Ja, verkligen ogenomtänkt! Inte det första apotek jag tänkte på direkt.. Inte lätt när man är norrlänning :p



Vad kul med 1.20 i helgen! Det kommer gå galant :)

2012-03-22 @ 08:45:40
URL: http://celiegunnarsson.wordpress.com
Postat av: Rebecca Joli

Den hittar man på Ullared :D



Jag kommer hålla tummarna som bara den i helgen!! HEJJA!!

2012-03-23 @ 20:57:09
URL: http://jolisporthorses.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0