Stil i terräng

Då var årets terrrängdebut avklarad.

Åh vad nöjd jag är med Hisan idag. Han gick prickfritt och vi hade så kul ute på banan.

Jag har varit med och ordna tävlingen så jag startade tidigt med att hjäpa till på banan. Även Fredrik fick ställa upp och vara tidtagare.

Efter en banvisning till häst då Hisan fick spana in vissa nya hinder som han aldrig sett förut så bar det av.

Det bästa med dagens ritt var att jag kände att mitt självförtroede var tillbaka igen. Jag kände mig säker och vågade lita på Hisan fullt ut. Då ställer han upp till 100% och trots lite tvekan på den nya björkoxern hoppade han den suveränt. Resultatet blev en superritt och vi fick jättefint betyg på sits och ritt av domarna.
Men min vana trogen blev ritten lite långsam så totalt sett var vi inte ens i närheten av att placera oss. Framför allt var det vägen mellan hinder 5 och 6 där jag tappade mest tid och kanske hade en snävare väg räckt.
Men det viktigaste uppfyllde vi. Vi hade roligt. :D

Här kommer min ritt och betygen finns med på slutet.



Kommentarer
Postat av: Linda

Fint omdöme! Ser stabilt ut..

2012-03-20 @ 10:37:11
URL: http://xmyheart.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0