Blandat

Söndagens dressyrtävling gick totalkass.

Jag hade programmerat in tävlingsplatsens koordinater i GPS:en men lyckats få fel på något vis. Det tog oss 30 minuter att komma rätt. Det var den tiden jag skulle haft till framridning. *Suck*

Kvar var 10 minuter att rida fram på och det säger ju sig självt att det inte går.. och det gjorde det inte heller. Hisan var inte ens i närheten av att vara framriden tillräckligt och var motig som få på banan. Resultatet behöver vi inte prata om alls. Jag har redan glömt den tävlingen...

Väl hemma kände jag att jag var tvungen att ta igenom den där motigheten så jag red ut i parken. Nu hade jag en superfin Hisan i stället. Typiskt... men så är det.

Lilla fick vila och gå på en liten betespromenad med mig och Fredrik. Lagom pass för hennes del.

Idag har jag varit ute och finkört med Lilla i 30 minuter. Vi tittade på körfolkets förberedelser inför tävlingen senare i veckan.

Jag provade också det nya länderhuvudlaget som jag har budat hem till henne på Tradera. Nu är hon fin med sitt blingpannband och kan starta i den outfiten.
Jag måste bara skaffa ett huvudlagsunderlägg till henne för annars kommer hon få skav av checken. Eller förhoppningsvis inte av den nya i läder men det är när att det blev skav av den i nylon. Bättre med ett sådant underlägg då.
Jag tänkte beställa ett i brunt och rosa men det är inte säkert att det hinner komma i tid så jag får skaffa ett vardags också. Det skall ske i morgon när jag skall in och titta på galopp på Jägers.

Hisan fick ett trimpass i parken idag med. Fokus låg på att få honom mer elektrisk för skänkeln. Det lyckades så till vida att han sprang en massa och var piggare. Inte helt enligt plan med andra ord men nästan.
Vi lyckades däremot med att göra galoppfattningar direkt på hjälpen i vart fall. Det är jag nöjd med.

Kommentarer
Postat av: Celie

Sv: Visst var det smart?! Alltid trevligt när klubbarna tänker lite extra på säkerheten.



Det är bra! Motiga tävlingar ska man glömma fort, så man kan ta nya tag och komma igen :)

2012-05-16 @ 22:42:28
URL: http://celiegunnarsson.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0