Hoppning

Hoppträning med fokus på svängar gällde för dagen.

Hisan brukar ta svängarna bra och sätter sig fint. Men vi har problem att trimma ihop oss på det där skarpa bettet. Jag fick flera stopp då vi tappade galoppen trampade luft och bara kom fel. Inga kast åt sidan utan riktiga nitar.
Jag tror att jag skippar det till nästa träning för jag tycker inte om det.

Hisan tycker att det är skarpt och jag är nog inte känslig nog för att inte ta för hårt i honom bitvis. Det är svårt med finliret helt enkelt.

Kanske behöver jag leta upp någon annan variant på bett i stället men oftast fungerar ju novat bra. Det är bara nu på slutet så han blivit lång. Kanske kan den här perioden på pelham hjälpt oss.

För det är så här det brukar bli för mig på skarpa bett, först blir det ganska bra men sedan blir det bara tomgång. Jag antar att det är jag som hanterar det fel.

Vi avslutade med att hoppa en enkel oxer på knappa 1.20 vilket kändes bra.

Jag har planerat in en pay & jump snart och sedan skall vi ut på tävlingsbanan igen har jag tänkt.

Lilla fick vila.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0