Pay & Jump

Idag har Hisan och jag varit i Tågarp på Pay & Jump.

Jag hade anmält mig till 1.20 och var det enda startande ekipaget på den höjden.

Banan var lite tokigt byggd och när då hindren kom upp lite i höjd märktes det rejält. Det var alltså relaterade avstånd mellan 1 och 2, 4, 5 och 6, 7 och 8... och så jag som har svårt för att se distanser redan som det är.

Jag hoppade banan två gånger och första rundan gick åt till att få Hisan på rätt våglängd så att han tog sig an uppgiften rätt.
Det var bra att jag kunde ta den fighten med honom på en "tävlings bana" för annars hade det nog funnits kvar till nästa tävling också. Var har ju stannat ut oss en del i år.

Andra rundan gick bättre fast jag rädde inte ut distansen mellan 4:an och 5:an alls. Men jag skyller inte Hisan för det utan banbyggaren. ;)

Jag tänkte att det var roligare att se när det ändå går bra och inte filmen när vi stoppar på vart och vart annat hinder innan jag övertygat honom om vad han skall göra.


 

Lilla har skrittat en liten runda nu på kvällen.

Båda hästarna har fått beta lite. Det börjar bli dax att vänja in inför betet nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0