Tappad igen

Idag har jag varit hästledig och hunnit med att göra en massa vanliga saker som att gå på sta'n, putsa fönster och baka paj. Det är minsann inte varje dag som jag hinner med det efter jobbet. Så det gäller att passa på att njuta av att bara få vara vanlig utan häst när tillfället bjuds.

Igår körde jag Lilla den vanliga rundan. Hon var superpigg och fin. Jag skrittade första halvan men lät henne sedan trava på lugnt en stund.

För Hisans del fick det bli en uteritt. Den gick inte riktigt enligt plan.
Jag började med att rida längs ån eftersom han brukar vara som mest spänd där. Men när vi kom ut på fältet där den gamla fälttävlansbanan ligger var det en traktor där, usch och fy.
Tvärstopp på Hisan och vändning på det. Det innebar att jag låg i sanden och fick gå hem. Hisan var nämligen borta i ett dammoln långt innan jag hann blinka.

Han drog som en oljad blixt hem till hagen.
Några snälla Flyingemänniskor såg honom springa och hämtade honom och mötte mig halvvägs tillbaka.

Det är smått irriterande att han drar hem på det där viset men jag är inte så orolig för jag vet att det är dit han sticker. Det stora problemet är väl mest att det är en väg han springer över, det är i och för sig bara 30km/h där men ändå.
Det var nyharvat där jag landade så det var bara att borsta av sig, jag fick inte ens ett blåmärke. Och det bästa av allt är att jag inte känner något alls i min arm som brukar krångla när jag faller av.

Hur som är det inte ok att tappa sin ryttare och nog såg han lite skamsen ut när han kom ledd av de som fångat in honom. Hisan fick gå den tänkta ritten klart innan han var färdig för dagen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0