Brodyr

I morgon lämnar jag in Lillas ylletäcke för brodyr.

Jag funderar lite på typsnittet bara. När jag har låtit brodera Hisans schabrak har det varit enkelt. Jag har ju hans namn skrivet på arabiska där och arabiska i sig är vackert snirkligt.

Lillas riktiga namn är ju också på utrikiska men skrivet med "vanliga" bokstäver. Frågan där är snarare om det skall vara i skrivstil, tryckbokstäver, tjocka, kursiva eller ja ni kan själva föreställa er.

Nu vet jag ju inte direkt vilka typsnitt brodyrmaskinen klarar i sig självt för jag hade inte tänkt mig att låta skapa något speciellt brodyrkort som för arabiskan.
Jag skev i vart fall ut lite exempel från Word för inspiration. Vad blir snyggast?


Kommentarer
Postat av: Emmy

Nr 2 uppifrån

2012-11-26 @ 23:52:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0